Administrativ medarbejder til BBR-området

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sikre et af Morsø Kommunes vigtigste registre og vejlede borgerne bedst muligt, når de skal ændre i deres BBR, så har vi stillingen til dig.

Du kommer til at indgå i en gruppe med en bred faglig sammensætning, hvor borgeren og den professionelle opgaveløsning samt den gode service er i centrum.  Du skal kunne arbejde selvstændigt med administrative opgaver tilknyttet BBR og byggesagsbehandling, hvor vi skal levere effektiv og korrekt sagsbehandling.

Om jobbet:
Du vil blive en del af By- og Landskabsgruppen, en enhed i Teknik og Miljø, der varetager alle typer af opgaver inden for byggeri, byfornyelse og planlægning.

På baggrund af gruppens nuværende sammensætning vil dine primære arbejdsopgaver være:

  • Den daglige registerføring af BBR, med diverse ændringer fx i anvendelse, opvarmningskilde eller tilføjelse af nye bygninger
  • Oprettelse af nye modtagne byggesager i KMD Nova Byggesag samt opfølgning på verserende byggesager i forbindelse med blandt andet påbegyndelse og færdigmelding
  • Vurderinger i dialog med byggesagsbehandlerne ift. hvad der kræver byggetilladelse
  • Opfølgning på ændringer som konsekvens af Vurderingsstyrelsens ejendomsgennemgang
  • Vejledning og kommunikation omkring BBR, bl.a. ved at vejlede ansøgere og opdatere kommunens hjemmeside
  • Deltagelse i tværgående opgaveløsning, primært sammen med de andre grupper i Teknik og Miljø
Som BBR-medarbejder lægger vi vægt på, at du har disse kompetencer:
  • Grundlæggende forståelse for lovgivning og myndighedsrollen, herunder forvaltningsloven
  • Kunne tilrettelægge din egen hverdag og sikre fremdrift i opgaverne
  • Inddrage dine kolleger i dialog om principielle afgørelser og fortolkninger af lovgivning
  • Levere stabilitet og effektivitet, da der er en forventning om korte sagsbehandlingstider
  • Handlekraftig og i stand til at træffe beslutninger
Vi har et tæt samarbejde med de øvrige grupper i Teknik og Miljø, virksomheder, borgere m.fl. Vi lægger derfor særligt vægt på dine evner til at inddrage alle relevante interessenter og samarbejdspartnere. Samtidig er det centralt at kunne formidle vurderinger og afgørelser klart og præcist til borgere og virksomheder.

Vi forestiller os, at du:
  • Har en relevant administrativ uddannelse med f.eks. speciale i offentlig administration
  • Har erfaring fra lignende stilling eller administration af fast ejendom
  • At du selvstændigt kan finde svar på vurderingsspørgsmål ved at afsøge lovgivning, vejledninger, klagenævnsafgørelser mm. og forstår vigtigheden af at holde sig ajour med gældende lovgivning på fagområdet
  • Er imødekommende og god til at tale med både professionelle ansøgere og den, der er i kontakt med BBR for første gang
  • Er god til at strukturere dit arbejde og selv kan tilegne dig den nødvendige viden
  • Er imødekommende og har godt humør og gåpåmod
Vi tilbyder:
  • Et udfordrende og spændende job i en kommune, der har fokus på den gode service
  • Mulighed for faglig og personlig udvikling
  • Et godt arbejdsmiljø med engagerede kolleger
  • En gruppe, hvor kommunes motto ”Sammen er vi bedst” er virkeligheden i dagligdagen
Om os:
I Morsø Kommune har vi en generel målsætning om at være på forkant.
For By- og Landskabsgruppen indebærer dette et helhedsorienteret fokus på optimering og udvikling af kommunens byer og landskab, som gør det attraktivt at bo og leve på Mors. Samtidig deltager vi aktivt i netværk og udveksling af viden i både lokale og regionale relationer.

Løn og ansættelsesforhold:
Vi tilbyder en fast stilling på 37 timer med fleksible arbejdstider, og vi styrer i høj grad selv vores opgaver. Morsø Kommune har desuden en personaleforening med sociale aktiviteter, der understøtter arbejdsglæden.
Ansættelsestidspunkt vil blive aftalt ud fra dine ønsker og muligheder, men senest med tiltrædelse 1. oktober 2023. Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst, herunder principperne om Ny Løn.

Løn og ansættelsesvilkår aftales nærmere med den forhandlingsberettigede organisation på baggrund af dine kvalifikationer.

Yderligere informationer:
Du er velkommen til at kontakte Gruppeleder for By og Landskab Ann-Sophie Øberg på tlf. 99 70 71 01 / 21 68 10 59 eller administrativ konsulent Heidi Laustsen Gravgaard på tlf. 99 70 72 21 / 21 28 59 77 for yderligere oplysninger om stillingen.
Du kan læse mere om Morsø Kommune på www.mors.dk.

Ansøgningsfrist:
Ansøgningsfristen er onsdag d. 9. august 2023 kl. 12.00.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Morsø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Morsø Kommune MOVED, Jernbanevej 7, 7900 Nykøbing M

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://morsoe.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=8346ae02-7773-408a-b9d4-f2314c3447dc

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5856849

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet