BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at vejlede om og behandle det gode byggeri, hvor borgeren og den bedste løsning er i centrum? Vi søger en byggesagsbehandler med stærke kommunikative evner og lysten til at arbejde med byggesager.
Du kommer til at indgå i en gruppe med en bred faglig sammensætning, hvor borgeren og den professionelle opgaveløsning samt den gode service er i centrum. Du skal kunne arbejde selvstændigt med byggesager og have lyst til en god blanding af både komplekse og simple sager i en hverdag, hvor vi skal levere effektiv og korrekt sagsbehandling inden for bl.a. erhverv, bolig, landzone og tekniske anlæg.
Om jobbet:
Du vil blive en del af By- og Landskabsgruppen, en enhed i Teknik og Miljø, der varetager alle typer af opgaver inden for byggeri, natur og planlægning. Det administrative vedrørende byggesagerne varetager en af dine kommende kolleger, så du kan fordybe dig i byggesagsbehandlingen.
På baggrund af gruppens nuværende sammensætning vil dine primære arbejdsopgaver være:
- Byggesagsbehandling efter BR18
- Udarbejdelse af dispensationer til lokalplaner
- Deltagelse i tværgående opgaveløsning, primært sammen med de andre grupper i Teknik og Miljø og Nordjyllands Beredskab
- Vejledning og kommunikation omkring byggesagsbehandling, bl.a. ved at vejlede ansøgere via kommunens hjemmeside
- Politiske sagsfremstillinger i principielle byggesager eller byggesager med konflikter
- Grundlæggende forståelse for lovgivning og myndighedsrollen
- Konstruktiv forståelse for byggeri
- Kunne tilrettelægge din egen hverdag
- Inddrage dine kolleger i dialog om principielle afgørelser og fortolkninger af lovgivning
- Levere stabilt og effektivt, da der er en forventning om korte sagsbehandlingstider
- Handlekraftig og i stand til at træffe beslutninger
Vi forestiller os, at du:
- Har en relevant uddannelse, som f.eks. bygningskonstruktør, ingeniør eller arkitekt
- Har erfaring fra lignende stilling eller byggebranchen
- At du selvstændigt kan finde svar på byggespørgsmål ved at afsøge lovgivning, vejledninger, klagenævnsafgørelser mm.
- Er imødekommende og god til at tale med både professionelle ansøgere og den, der søger byggetilladelse for første gang
- Er god til at strukturere dit arbejde og selv kan tilegne dig den nødvendige viden
- Er imødekommende og har godt humør og gåpåmod
- Et udfordrende og spændende job i en kommune, der har fokus på den gode service
- Mulighed for faglig og personlig udvikling
- Et godt arbejdsmiljø med engagerede kolleger
- En humoristisk og fri omgangstone
I Morsø Kommune har vi en generel målsætning om at være på forkant.
For By- og Landskabsgruppen indebærer dette et helhedsorienteret fokus på optimering og udvikling af kommunens byer og landskab, som gør det attraktivt at bo og leve på Mors. Samtidig deltager vi aktivt i netværk og udveksling af viden i både lokale og regionale relationer.
Løn og ansættelsesforhold:
Vi tilbyder en fast stilling på 37 timer ugentligt med flekstid. Ansættelsestidspunkt vil blive aftalt ud fra dine ønsker og muligheder, men gerne hurtigst muligt og senest 1. marts 2024.
Løn og ansættelsesvilkår aftales nærmere med den forhandlingsberettigede organisation på baggrund af dine kvalifikationer.
Yderligere informationer:
Du er velkommen til at kontakte Gruppeleder for By og Landskab Ann-Sophie Øberg på tlf. 99 70 71 01/21 68 10 59 for yderligere oplysninger om stillingen.
Du kan læse mere om Morsø Kommune på www.mors.dk.
Ansøgningsfrist:
Ansøgningsfristen er onsdag d. 3. januar 2024 kl. 12:00.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Morsø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Morsø Kommune, Jernbanevej 7, 7900 Nykøbing M
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5961216