BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du et skarpt og analytisk blik og et godt drive? Er du optaget af at se muligheder og sammenhænge, og er du samtidig udviklingsorienteret og positiv, så kan du blive vores nye kollega.
Om stillingen og opgaverne
Vi søger en ny kollega til at indgå i en faglig stærk afdeling - HR og Løn. Gennem kompetent rådgivning, god service, vidensdeling og formidling af løsninger vil du blive en værdifuld og værdsat kollega og ikke mindst sparringspartner for ledere og medarbejdere i Morsø Kommune.
HR og Løn er en afdeling, der - sammen og på tværs af organisationen - beskæftiger sig med alle dele af HR-paletten, som ansættelser, afskedigelser, lønforhandlinger, forhandlinger af aftaler og vilkår, udarbejdelse af politikker og retningslinjer, ledelsesunderstøttelse i forhold til HR relaterede opgaver, intern undervisning, MED samarbejde og hele arbejdsmiljøopgaven i kommunen, herunder også sygefraværsindsats.
Stillingen indebærer en stor kontaktflade til vores organisation og vores samarbejdspartnere, herunder også de faglige organisationer. Vi er en afdeling præget af samarbejde og udvikling. Vi vægter en uformel omgangstone og humor højt. Opgaverne i afdelingen er mangeartede og forskellige, og vi er pt ved at foretage en grundig justering af opgaver, processer og arbejdsgange, hvor vi blandt andet udvikler på vores udadvendte rolle og de kompetencer, det kræver og samtidigt internt udbygger driften med blandt andet vejledninger, automatisering og hjælpeværktøjer, hvorfor du vil få indflydelse på afdelingens udvikling.
Du får mulighed for at søge særlige interessefelter og få egen andel i og indflydelse på, hvordan opgaver prioriteres, planlægges og løses. Sammen vil vi ud fra en konkret vurdering af dine kompetencer, interessefelter og afdelingens portefølje finde ind til dine samlede opgaver og ansvarsområder.
Du vil bl.a. få mulighed for at arbejde med et udvalg af nedenstående opgaver:
- Selvstændig kontaktperson med ansvar for et antal afdelinger
- Lønindberetning, personaleadministration og arbejdstidsregler
- Fortolkning, sparring og rådgivning inden for løn og personaleadministration
- Gennemskue komplekse ansættelsesmæssige sager sammen med kolleger og organisationens ledere
- Forhandlinger af løn, vilkår og aftaler
- Procesunderstøttelse ved langtidssygefravær, svære samtaler og uansøgt afsked,
- Udvikling og harmonisering af arbejdsgange, herunder procesoptimering og digitalisering
- Undervisning og miniseminarer internt i organisationen.
Om dig
Du er fortrolig med eller nysgerrig på flere af opgaverne inden for HR-området, som du måske kender og løser med høj faglig indsigt. Det er naturligt for dig at opsøge og dele viden og sætte dig ind i nye problemstillinger. Du synes, at viden og kompetencer bliver større af at blive delt. Du er naturlig nysgerrig på opgaverne, er holdspiller og bidrager til, at vi i fællesskab løser alle vores opgaver.
Det er afgørende, at du formår både selvstændigt og i samarbejde med dine kolleger at prioritere, koordinere og løse komplekse opgaver og sikre overholdelse af mange deadlines i hverdagen. Desuden er det vigtigt, at du trives med at yde understøttende effektiv service med et højt kvalitetsniveau.
Du evner hurtigt at skabe stærke relationer, er en god kommunikator og har en veludviklet og helhedsorienteret organisations- og ledelsesforståelse. Desuden interesserer du dig for og har lyst til at bidrage til den fortsatte udvikling af HR.
Det er en fordel, hvis du kan nikke genkendende til en eller flere af nedenstående:
- har erfaring med løn og personaleadministration
- har erfaring med offentlige lønsystemer – vi anvender KMD Opus
- har erfaring med overenskomster, lovgivning, vilkårsforhandlinger, personalejura og fortolkning
- har erfaring med vagtplanområdet og arbejdstidsregelsæt
- kan formidle kompliceret stof på en let forståelig måde
- har gode kommunikative evner, såvel skriftligt som mundtligt
- er relations- og samarbejdssøgende
- er initiativrig og interesseret i at løfte et fælles ansvar
- er nysgerrig, engageret og positiv.
Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt med tiltrædelse snarest muligt og senest den 1. november 2023. Løn- og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst mellem KL og den relevante faglige organisation. Lønnen aftales konkret ud fra baggrund og erfaringer.
Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål eller er interesseret i at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte HR Chef, Vinnie Vinter på telefon 2155 7031 eller på vivi@morsoe.dk.
Ansøgningsfristen er den 27. august 2023. Der afvikles samtaler den 29. august 2023.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Morsø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Morsø Kommune MOVED, Jernbanevej 7, 7900 Nykøbing M
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 27-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://morsoe.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=6d210520-ed32-4423-ae44-2fa7f5a78703
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5889450