Opkrævningsmedarbejder med flair for tal og borgerkontakt i Morsø Kommune

Profilbillede
dato

Kan du lide at arbejde med tal og samtidig have en høj grad af borgerkontakt?
Er du vild med IT-systemer og med at få systemerne til at spille sammen?
Så er dette job måske lige noget for dig!

Opkrævningsgruppen i Morsø Kommune søger en engageret og dygtig kollega til tiltrædelse den 1. januar 2025.

Opkrævningsområdet befinder sig i en tid, hvor der sker masser af nyt.
Vi er lige nu, i samarbejde med kommunens forskellige områder, i fuld gang med at få tilrettet processer og opsætninger i kommunens IT-systemer, så kommunen kan sende sine restancer så gnidningsfrit som muligt til inddrivelse ved Gældsstyrelsen. 

Vi ser et stort potentiale i en endnu højere grad af digitalisering af opkrævningsområdet, så du skal have lyst til at dykke ned i de muligheder, der allerede nu ligger lige til højrebenet, at vi får sat strøm til.

Samtidig med at vi godt kan lide digitalisering, sætter vi også en stor ære i at hjælpe borgere og virksomheder så godt, som det nu er muligt, med at få betalt deres restance til kommunen. Du skal derfor have lyst til en høj grad af borgerkontakt – mest via telefonen, men også ved fysiske ekspeditioner i Borgerservice.

Af arbejdsopgaver kan nævnes:

  • Opkrævning på tværs af hele kommunen af bl.a. daginstitution, ejendomsbidrag og kontanthjælp
  • Indgåelse af afdragsordninger
  • Anmeldelser i gældssaneringer, konkurs- og dødsboer
  • Behandling af rykkerforløb og opfølgning på adviser
  • Administration af offentlige begravelser
  • Besvarelse af henvendelser fra kolleger, borgere, virksomheder og andre myndigheder
  • Vedligehold og administration af IT-systemet - vi anvender KMD Opus Debitor.


Opkrævningsopgaven er organisatorisk placeret i Center for Beskæftigelse og Borgerservice som en del af Ydelsesgruppen, hvor vi i alt er 11 medarbejdere. 

Vi har et stort fokus på, at vi i gruppen er fælles om de udfordringer, der måtte komme, og vi står klar til at rykke sammen i bussen for den bedst mulige løsning for både borgere, virksomheder og medarbejdere.

Du skal derfor have lyst til forskellige arbejdsopgaver og være klar på, at arbejdsgange og opgaver løbende kan ændre sig i takt med, at der kommer ny lovgivning og nye opgaver, som vi sammen skal forholde os til.

Din baggrund:

  • Du har erfaring på området eller interesse for at lære om området
  • Du har flair for tal og administration kombineret med god borgerkontakt
  • Du er serviceminded og god til at kommunikere såvel skriftligt som mundtligt 
  • Du har interesse og evne til at sætte dig ind i ny lovgivning
  • Du har gode samarbejdsevner og et godt humør
  • Du kan arbejde struktureret og systematisk


Vi kan tilbyde dig:

  • Et spændende job med udfordringer og kompetenceudvikling
  • Høj grad af selvstændighed i planlægningen af dit arbejde
  • Flekstidsordning
  • En arbejdsplads med en uformel tone og imødekommende og engagerede kolleger


Kontakt og ansøgning
Hvis du vil vide mere om stillingen og opgaverne, er du velkommen til at kontakte centerchef Lise Skjødt på telefon 9970 7116, eller leder Malene Dahlgaard på telefon 9970 7145.

Ansøgningsfristen er tirsdag den 12. november 2024, og vi forventer at afholde samtaler i uge 47.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer med tiltrædelse den 1. januar 2025 eller snarest herefter.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til relevant gældende overenskomst efter reglerne om Ny Løn.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Morsø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Morsø Kommune, Jernbanevej 7, 7900 Nykøbing M

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-11-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6135776

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet